Nu söker vi en Junior Art Director med digital ådra

Vill du jobba på en väletablerad byrå med många spännande uppdrag tillsammans med glada och skickliga kollegor? Nu söker vi en Junior Art Director som brinner för att skapa snygg och kommunikativ design för digitalt och tryck. Hos oss får du arbeta med några av världens mest spännande varumärken.

På Agency vill vi ständigt framåt och vi är oerhört stolta över att inneha titeln som Årets Byrå 2019. Vi arbetar målmedvetet med att vara de mest inspirerande och skickliga konsulterna och att alltid leverera de bästa tänkbara lösningarna till våra kunder. Hos oss får du utvecklas i din yrkesroll och skapa inspirerande kommunikation för många marknadsledande varumärken. I dag har vi förmånen att arbeta med ett 30-tal uppdragsgivare och varumärken inom en rad olika branscher bl.a. Vattenfall, Goodyear Dunlop, Finnair, SodaStream, Svensk Fastighetsförmedling och Skanska.

Vi letar nu efter en Junior Art Director som kommer att bli en del av ett växande produktionsteam. För att trivas hos oss bör du vara driven, ödmjuk och noggrann. Du har ett innovativt tankesätt men också bra koll på designtrender. Du gillar att dela med dig av din kunskap och drivs av att utveckla och förbättra.
På Agency bryr vi oss inte om hur gammal du är, vilket kön du har eller vad du heter. Det viktiga är att du genuint brinner för kommunikation. Och har en ambition att alltid leverera det bästa resultatet när du tar dig an en uppgift.

Tror du att du är rätt person för Agency? Mejla oss ditt CV, personligt brev samt portfolio till join@agency.se. Intervjuer sker löpande.

I rollen som Junior Art Director kommer du bland annat att:

  • Vara delaktig i produktionen av kommunikationsmaterial, exempelvis kampanjsidor, trycksaker och infografiker
  • Skapa innehåll till sociala medier, såväl bilder som rörligt material och enklare videoproduktioner
  • Vara delaktig i att ta fram nya kampanjer, designkoncept och mockups tillsammans med ansvarig Art Director
  • Ha ett nära samarbete med projektledare och konsulter på byrån, samt kontakt med leverantörer och partnerbyråer

För att lyckas tror vi att du:

  • Har en relevant eftergymnasial utbildning inom design och kommunikation, exempelvis Hyper Island, Berghs, Forsbergs eller liknande
  • Har minst två års erfarenhet av designarbete på byrå eller inhouse
  • Behärskar Adobe Photoshop, Illustrator och InDesign
  • Har erfarenhet av mindre videoproduktioner i Adobe Premiere eller After Effects
  • Är genuint intresserad av design, formspråk och att ta fram spännande budskap och koncept med kreativ höjd

Vi gillar dig lite extra om du:

  • Har kunskap om dagens digitala ekosystem och de kanaler där vår kommunikation kommer att verka
  • Har erfarenhet av WordPress, annonsering i sociala medier och/eller Google Adwords
  • Har arbetat med SEO
  • Har erfarenhet av illustration