NEWSROOM

Senaste nytt, skvaller och intressanta spaningar. It’s all here!

NEWSROOM

Senaste nytt, skvaller och intressanta spaningar. It’s all here!

HUAWEI OCH VATTENFALL PÅ TOPPLISTA

Häromdagen släpptes YouGovs så kallade ”Buzz index” för 2018, som visar svenskarnas inställning till olika varumärken. Bland de varumärken som har gjort den bästa förbättringen under det gångna året återfinns två av Agencys uppdragsgivare under 2018. Vattenfall och Huawei

Tio präktiga klavertramp vid krishantering

Nu är det kris! Vad gör vi? Rätt svar: Gör ingenting innan ni har läst den här artikeln. Då kan ni i alla fall förhoppningsvis undvika tio vanliga och dyrköpta misstag. Läs mer här!

Agencys mångfald- och jämställdhetsarbete

Agency anser att vi som PR-byrå har ett stort ansvar för att främja mångfald och jämställdhet, såväl på vår arbetsplats som i den kommunikation vi skapar. Vi vill verka för en bransch och ett samhälle fritt från diskriminering, förtryck, sexualiserande jargong, trakasserier och övergrepp. Därför jobbar vi alltid för att utveckla och förbättra vårt inkluderingsarbete. Läs mer här!

Den enkla konsten att få mest effekt av PR-byrån

Så här några dagar innan Tomten klappar på dörren bjuder Agency på en tidig julklapp till både stora och små företag. Vi hoppas att den kan sprida glädje på både kommunikationsavdelningar och i ledningsgrupper. Varsågoda – en liten guide till hur man får ut mest och bäst av sin PR-byrå! God jul!

Fem stora resetrender att hålla kolla på under 2019

Planerar du att ge dig ut i världen på tu man hand i vinter? Eller lider du av klimatångest när du bokar flygresor? Kanske har du tröttnat på alla krångliga bokningssystem? Då är du inte ensam. Resebranschen har genomgått många spännande förändringar de senaste åren och 2019 ser inte ut att bli ett undantag. Läs Agencys PR-konsult My Lundbergs spaning om resebranschen 2019 här.

Skriv alltid rubriker, aldrig överskrifter

Har du något du vill berätta för media? Spännande! Kanske är det då läge att författa ett äkta old school pressmeddelande. Här kommer några goda råd från Agencys grundare Niclas Lövkvist om hur du skriver för att väcka intresse och generera publicitet!