NEWSROOM

Senaste nytt, skvaller och intressanta spaningar. It’s all here!

NEWSROOM

Senaste nytt, skvaller och intressanta spaningar. It’s all here!

Hård kritik, hat eller hot – därför avstår svenskarna från det politiska samtalet

Med fyra månader in på valåret så närmar sig valupptakten med stormsteg. Agendan för vilka frågor som kommer debatteras inför höstens val sätts just nu och det är en hård kamp om vem som får höras. I den senaste undersökningen från Internetstiftelsen belyser de internets baksida och vilken inverkan det har på vårt politiska debattklimat.

Varför ska vi använda Storytelling?

I en alltmer fragmenterad och föränderlig omvärld kan rätt sorts kommunikation bli avgörande för att nå fram i mediebruset. Det handlar alltså om att sticka ut från mängden. Företag arbetar ständigt för att nå ut med intressanta budskap. En metod för att lyckas är Storytelling. Så varför bör man använda just Storytelling?

Den enkla konsten att nå ut via sociala medier

Sociala medier och Influencer Marketing har förändrat spelreglerna och medielandskapet. Vi har tagit ett ögonblick för att lyssna på vad vår fantastiska kollega Felicia Ljungvall har att berätta om ämnet.

Agencys senaste tillskott tipsar – så lyckas du med ditt arbetsprov

När du söker nytt jobb finns det många faktorer att ha i åtanke. Tänk på vad som fångar arbetsgivarens intresse i ditt CV och personliga brev, visa dina särskiljande egenskaper. Var självsäker och kom till intervjun förberedd och påläst. Staffan Jeafer är Agencys senaste tillskott och ger sina bästa tips ett lyckat arbetsprov.

Agency Academy – så får vi kunskapen och byrån att växa

Vi lever i en snabbt föränderlig värld. Trender kommer och går i allt snabbare takt. För att skapa god kommunikation och hitta den undflyende målgruppen gäller det att hänga med. Agency Academy är vår interna skola där vi inspireras och utvecklas av både varandra och av inbjudna gäster.

Därför ska du satsa på rörlig media

Hur vi kommunicerar online förändras konstant och de senaste åren har rörligt material varit ett faktum för att nå ut på sociala medier. Många varumärken sitter på intressanta budskap och jobbar hårt för att nå ut med sin kommunikation. Nu förklarar Agency varför du ska satsa på rörligt material.