Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Tony’s Chocolonely

”FREE Chocolate”-Experience

brief

Från ”den färgglada chokladkakan” i butikshyllan till en revolutionär inom chokladindustrin. Tonys Chocolonely är chokladkakan som är god i dubbel bemärkelse. För att belysa sitt budskap om en slavfri chokladindustri bjöds stockholmarna in till Tony’s Chocolonelys tillfälliga chokladupplevelse på Södermalm. En eventbaserad pop-up som Tony’s Chocolonely arrangerade tillsammans med Agency.

Grafisk design - Event - Kampanj - Sociala medier - Film - Medierelationer

projektet

För att sprida Tony’s Chocolonelys budskap anordnades en ”FREE Chocolate”-upplevelse i Stockholm under fyra dagar. Besökarna kom för gratis choklad, men väl på plats fick de sig en rejäl ögonöppnare om chokladindustrins baksida. Upplevelsen inleddes med en film som skildrar en industri där slavfri choklad inte tillhör normen. Därefter slussades besökarna vidare till ett färgsprakande chokladrum.

Över 3000 personer besökte chokladupplevelsen på Götgatan i Stockholm. Syftet var inte bara att bjuda besökarna på en smakupplevelse, utan att de även skulle få med sig nya insikter om kakaoindustrin. Kampanjen spreds via sociala medier och vid lanseringen bjöds även utvalda nyckeljournalister in för att ta del av upplevelsen.