NEWSROOM

Senaste nytt, skvaller och intressanta spaningar. It’s all here!

NEWSROOM

Senaste nytt, skvaller och intressanta spaningar. It’s all here!

Agencys grundare – en av landets mest erfarna medietränare

Agencys grundare och seniora rådgivare Niclas Lövkvist har gjort medieträningar i snart 30 år. Med en bakgrund i journalistik började han en gång med att medieträna en grupp polischefer och åklagare om hur ”den andra sidan” tänker och fungerar. Sedan dess har han tränat flera hundratals personer över hela världen. För att skapa förståelse för vad en medieträning egentligen är har vi ställt några frågor till honom om just detta.

Tre tips att ha med sig till praktiken

Att vara student och kliva in i sin första praktik kan vara nervöst, spännande och mycket mer. Agencys praktikant Nilla har delat med sig av sina tre bästa tips så att du kan lugna nerverna och ta dig an praktiken förberedd.

Så lyckas du som företag på TikTok

TikTok är ett fantastiskt verktyg som kan användas av företag för att nå ut till en bred målgrupp. Trots detta är det många som har fördomar om plattformen. Vår juniorkonsult Emma reder ut hur det egentligen ligger till och ger sina bästa tips för hur du skapar ett lyckat TikTok-konto (obs, du behöver inte lära dig en komplicerad danskoreografi).

Möt Agencys nya byråchef – Maria Karlbom

Spelreglerna för sociala medier och medielandskapet är snabbt föränderliga. I kampen om vår begränsade uppmärksamhet gäller det att vara snabbfotad. I den här artikeln trendspanar vi hur den senaste förändringen i Instagrams algoritm påverkar användarna.

Vad är det som händer på Instagram – en digital trendspaning

Spelreglerna för sociala medier och medielandskapet är snabbt föränderliga. I kampen om vår begränsade uppmärksamhet gäller det att vara snabbfotad. I den här artikeln trendspanar vi hur den senaste förändringen i Instagrams algoritm påverkar användarna.

Så lyckas du med pitchen

Att utforma en pitch är ofta ett superroligt tillfälle där man kan låta kreativiteten flöda. Däremot kan det även kännas utmanande och obekvämt. Därför har Agency vänt sig till en av byråns mest erfarna förmågor, vår byråchef Peter Larsson för att svara på några grundläggande frågor om pitching. Med över ett decennium i branschen har han erfarit många pitcher med både mycket goda och mindre goda resultat.