NEWSROOM

Senaste nytt, skvaller och intressanta spaningar. It’s all here!

NEWSROOM

Senaste nytt, skvaller och intressanta spaningar. It’s all here!

Så lyckas du som företag på TikTok

TikTok är ett fantastiskt verktyg som kan användas av företag för att nå ut till en bred målgrupp. Trots detta är det många som har fördomar om plattformen. Vår juniorkonsult Emma reder ut hur det egentligen ligger till och ger sina bästa tips för hur du skapar ett lyckat TikTok-konto (obs, du behöver inte lära dig en komplicerad danskoreografi).

Möt Agencys nya byråchef – Maria Karlbom

Spelreglerna för sociala medier och medielandskapet är snabbt föränderliga. I kampen om vår begränsade uppmärksamhet gäller det att vara snabbfotad. I den här artikeln trendspanar vi hur den senaste förändringen i Instagrams algoritm påverkar användarna.

Vad är det som händer på Instagram – en digital trendspaning

Spelreglerna för sociala medier och medielandskapet är snabbt föränderliga. I kampen om vår begränsade uppmärksamhet gäller det att vara snabbfotad. I den här artikeln trendspanar vi hur den senaste förändringen i Instagrams algoritm påverkar användarna.

Så lyckas du med pitchen

Att utforma en pitch är ofta ett superroligt tillfälle där man kan låta kreativiteten flöda. Däremot kan det även kännas utmanande och obekvämt. Därför har Agency vänt sig till en av byråns mest erfarna förmågor, vår byråchef Peter Larsson för att svara på några grundläggande frågor om pitching. Med över ett decennium i branschen har han erfarit många pitcher med både mycket goda och mindre goda resultat.

Allt du vill veta om redaktionellt arbete

PR-branschen är känd för högt tempo och snäva deadlines. Liknande ideal gäller även inom journalistiken. Agency har tagit ett ögonblick och frågat vår kollega Ludwig Persson hur redaktionellt fungerar i praktiken.

Autenticitet i en era av desinformation

Med fyra månader in på valåret så närmar sig valupptakten med stormsteg. Agendan för vilka frågor som kommer debatteras inför höstens val sätts just nu och det är en hård kamp om vem som får höras. I den senaste undersökningen från Internetstiftelsen belyser de internets baksida och vilken inverkan det har på vårt politiska debattklimat.