Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

GROHE LANSERAR VATTENKOLLEN

 

Det är enkelt att glömma hur en lång, varm morgondusch egentligen påverkar din vattenkonsumtion och elräkning. Desto svårare är det att förstå vad man kan göra åt det. Tillsammans med GROHE har vi lanserat Vattenkollen – ett digitalt verktyg som enkelt ger dig en överblick över ditt hushålls vatten- och energianvändning.

Vattnet i våra kranar blir allt dyrare och i ekonomiskt utmanande tider funderar många hur de kan omvärdera rutiner och spara på utgifter. Detta var startskottet för Vattenkollen. Under hösten 2023 har vi på Agency utvecklat verktyget inom ramen för plattformen Vattenbarometern. Med hjälp av uträkningar från GROHE:s experter har vi tagit fram koncept, design och copy till verktyget. I januari 2024 lanserades Vattenkollen via företagets sociala kanaler och i traditionell media.

 

Med Vattenkollen kan användare uppskatta och få en tydlig bild av dagens förbrukning samt insikter om hur de kan spara vatten, energi och pengar i framtiden. Vattenkollen belyser därmed inte bara den nuvarande konsumtionen utan ger även användbara rekommendationer på vatten- och energisnåla produkter. Något som är bra för plånboken och snällare mot miljön.

Testa Vattenkollen här och se hur du kan bli mer vattensmart redan idag.

https://thewaterbarometer.com/vattenkollen/