Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

CLUB MED

Relaunch-event

brief

Det franska resebolaget Club Med grundades redan 1950 och var först i världen att erbjuda all inclusive. I hemlandet och i andra delar av världen är Club Med nästintill kultförklarat. Men efter flera år av pandemi var det dags att börja bygga en stabil grund även i Sverige. I november 2023 fick Agency som uppdrag att relansera varumärket på den svenska marknaden – med fokus på medierelationer. Det resulterade i ett event med 20 relevanta journalister på plats.

Kampanj – Medierelationer

projektet

För att stärka sin position på marknaden ville Club Med bjuda in relevanta journalister till ett event med syftet att etablera och bygga relationer på den svenska marknaden. Agency hyrde en svit på ett centralt hotell som dekorerades i Club Meds färger. Under eventet bjöds det på fördrink och annan dryck med passande tilltugg, samtidigt som Club Med presenterade företagets värden och framtidsplaner. På plats fanns 20 relevanta journalister inom olika segment som alla är relevanta för Club Med.

Eventet avslutades med ett mingel där journalisterna hade möjlighet att ställa frågor och diskutera resebranschen. Relationerna som etablerades under eventet kommer fortsätta utvecklas under 2024 när Club Med önskar att ta en större plats på den svenska marknaden med sin gedigna erfarenhet inom all inclusive.